MOTIVEREN KUN JE LEREN

Voor jou is de oplossing simpel? De klant ziet deze echter (nog) niet?   Hoe krijg ik mijn klant in beweging? Wat is je behoefte? Wat is het doel wat je wilt bereiken? Wat houdt je tegen?

Voor wie en wat? Voor alle professionals in de (geestelijke) gezondheidszorg, jeugdzorg, sociale zekerheid, gemeenten, klantmanagers, maatschappelijk werkers,(schuld-) hulpverleners en persoonlijk begeleiders die met klanten werken die zij in beweging willen brengen. Klanten die de verantwoordelijkheid voor hun leven in eigen handen moeten nemen en waarbij de consulenten weerstand tegenkomen. Je werkt met technieken uit de NLP, doelen stellen, de motivatiecirkel, motiverende gespreksvoering en je gaat oefenen met een trainingsacteur. Je ervaart wat het effect is op de klant en je krijgt de mogelijkheid om jezelf te verbeteren. Je oefent met weerstand, verandertaal, de wonder vraag, de successchaal, empathie, ambivalentie, open vragen stellen, reflecteren, luisteren, bevestigen en samenvatten.Met deze cursus laat je de klant z’n krachten, kwaliteiten en motivatie zelf ontdekken.

Duur één dag op lokatie, prijs in overleg.